Informujemy, że w związku z wejściem od 01.06.2025 r. nowej Ustawy z dnia 20 marca 2025 o rynku pracy i służbach zatrudnienia wprowadzone zostają nowe zasady zgłaszania i rozpowszechniania ofert pracy realizowanych przez powiatowe urzędy pracy. Zgłoszone oferty będą upowszechniane w bazie ofert pracy zwanej „e-Pracą”, która zastąpi dotychczasową Centralną Bazę Ofert Pracy.
Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 wyżej wymienionej ustawy, zobowiązane do obowiązkowego udostępniania ofert pracy w systemie ePraca są wszystkie podmioty wskazane w art. 4 ust. 1 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), tj.:
- organy władzy publicznej,
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Uwaga! Oferty pracy do ePracy mogą zgłaszać również pracodawcy niebędący podmiotami, o których mowa powyżej.
Przypominamy i zachęcamy do składania ofert pracy poprzez elektroniczny formularz: https://www.praca.gov.pl/eurzad/uslugi-elektroniczne/kreator-wnioskow/PSZ-ZOPP
W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z doradcą do spraw zatrudnienia: Anna Moszczańska, tel.: 58 694 09 32, a.moszczanska@kartuzy.praca.gov.pl