Nowe zasady zgłaszania ofert pracy od 1 czerwca 2025 r. - Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach

Aktualności

Nowe zasady zgłaszania ofert pracy od 1 czerwca 2025 r.

Print Drukuj

Informujemy, że w związku z wejściem od 01.06.2025 r. nowej Ustawy z dnia 20 marca 2025 o rynku pracy i służbach zatrudnienia wprowadzone zostają nowe zasady zgłaszania i rozpowszechniania ofert pracy realizowanych przez powiatowe urzędy pracy. Zgłoszone oferty będą upowszechniane w bazie ofert pracy zwanej „e-Pracą”, która zastąpi dotychczasową Centralną Bazę Ofert Pracy.

Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 wyżej wymienionej ustawy, zobowiązane do obowiązkowego udostępniania ofert pracy w systemie ePraca są wszystkie podmioty wskazane w art. 4 ust. 1 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), tj.:

  1. organy władzy publicznej,
  2. organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
  3. podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,
  4. podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
  5. podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Uwaga! Oferty pracy do ePracy mogą zgłaszać również pracodawcy niebędący podmiotami, o których mowa powyżej.

Przypominamy i zachęcamy do składania ofert pracy poprzez elektroniczny formularz:  https://www.praca.gov.pl/eurzad/uslugi-elektroniczne/kreator-wnioskow/PSZ-ZOPP

W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z doradcą do spraw zatrudnienia: Anna Moszczańska, tel.: 58 694 09 32, a.moszczanska@kartuzy.praca.gov.pl


CPZ


Doradca zawodowy online